Moderni SharePoint-intranet

Yhteisöviestinnän keskus

Tehokasta viestintää ja tiedonhallintaa

Moderni SharePoint-intranet on visuaalinen ja helppokäyttöinen sisäisen viestinnän pääkanava ja henkilöstön tärkeän tiedon kotipesä. Se helpottaa ja tehostaa henkilöstön työskentelyä tarjoamalla keskitetyn paikan tiedon jakamiseen ja käyttämiseen.

Moderni SharePoint-intranet on selkeä ja responsiivinen, joten se toimii kaikilla laitteilla. Se integroituu saumattomasti muihin Microsoft 365 -sovelluksiin ja on muokattavissa organisaation tarpeisiin. Intranet voidaan tuoda Teamsiin esimerkiksi Viva Connections -työkalun avulla. Modernin SharePoint-intranetin avulla organisaatiot voivat parantaa viestintää ja yhteistyötä, tehostaa tiedonhallintaa, lisätä työntekijöiden sitoutumista, tehostaa prosesseja ja säästää aikaa ja kustannuksia.

70+

50+

14 vuotta

Intranet-toteutusta

Teamsiin vietyä yritystä

Kokemusta SharePointin eri versioista

Parempaa viestintää yhteistyötä tiedonhallintaa uutisten seurantaa

Emme pelkästään toteuta intranetprojekteja – luomme kokonaisvaltaisia ratkaisuja, jotka tehostavat asiakkaidemme työtä. Tunnemme Microsoftin teknologian syvimmät salat ja osaamme soveltaa sitä juuri oikealla tavalla erilaisiin tarpeisiin. Ylpeinä voimme sanoa, että olemme vaikuttaneet satojen yritysten toimintaan, auttaen heitä kommunikoimaan paremmin ja työskentelemään tehokkaammin Microsoft 365 -työkalujen avulla.

 

Emmi Turanlahti

MWP Senior Consultant

Silja Häikiö

MWP Senior Consultant

Intranettejä jokaiseen tarpeeseen

Autamme luomaan juuri teidän tarpeisiinne sopivan SharePoint-intranetin – olipa kyseessä pieni, ketterä ratkaisu tai laajempi kokonaisuus.

Kevyt Intranet

  • Henkilöstökysely
  • Kevyt suunnitteluvaihe
  • Nopea toteutus SharePointin oletustoiminnallisuuksilla, Veranon valmiiden mallien mukaisesti
  • Ei isoja räätälöintejä
  • Sopii n. 50–100 henkilön organisaatioille
  • Koulutukset sisällöntuottajille ja pääkäyttäjille
  • Lopputuloksena helppokäyttöinen, visuaalinen ja mobiiliystävällinen sisäisen viestinnän pääkanava

Intranet

  • Henkilöstökysely
  • Kattava suunnitteluvaihe, jonka aikana perehdytään syvällisesti asiakasorganisaation tarpeisiin ja sisäisiin prosesseihin
  • Tekninen toteutus, jossa SharePointin oletustoiminnallisuuksia täydennetään tarvittaessa räätälöinneillä tai lisätoiminnallisuuksilla, esim. automaatioilla
  • Sopii satojen tai tuhansien henkien organisaatioille
  • Koulutukset sisällöntuottajille ja pääkäyttäjille
  • Tarvittaessa sisällöntuottajien tukitunnit ja loppukäyttäjien perehdytys
  • Lopputuloksena helppokäyttöinen, visuaalinen ja mobiiliystävällinen intranet, joka tukee organisaation prosesseja

Intranet-projektin kesto ja vaiheet

Tyypillinen intranet-projektin kesto on 3–5 kuukautta. Eniten projektin kestoon vaikuttaa sisällöntuotantoon tarvittava aika. Intranet- projektimme pitävät sisällään suunnittelu- ja toteutusvaiheet sekä sisällöntuottajien ja pääkäyttäjien koulutukset. Työskentelemme ja viestimme avoimesti ja selkeästi projektin jokaisessa vaiheessa, emme puhu IT-jargonia.

Suunnitteluvaihe

Aloitamme intranet-projektit henkilöstölle tehtävällä kyselyllä, joka antaa meille arvokasta tietoa digityötavoista ja sisäisestä viestinnästä. Tämä tieto on hyvä pohja suunnittelutyöpajoille, joissa tarkennetaan, demotaan ja dokumentoidaan tuleva intranet-ratkaisu. Suunnittelutyöpajojen määrä on yleensä 1–6, riippuen projektin koosta.

Toteutusvaihe

Tekninen toteutus on meille helppoa ja nopeaa, sillä hyödynnämme SharePointin oletustoiminnallisuuksia ja Microsoftin parhaita käytäntöjä. Ensimmäisenä toteutetaan sisällöntuotantoon tarvittavat toiminnallisuudet, jotta asiakas pääsee tuottamaan sisältöä mahdollisimman pikaisesti. Sisällöntuotannon kanssa yhtä aikaa voidaan toteuttaa räätälöityjä toiminnallisuuksia ja viimeistellä toteutusta.

Sisällöntuottajien ja pääkäyttäjien koulutukset ja ohjeet

Jokainen intranet-projektimme pitää sisällään sisällöntuottajien koulutuksen ja ohjeen. Lisäksi pääkäyttäjät perehdytetään intranetin hallintaan. Sisällöntuottajille voidaan järjestää myös tukitunteja, joissa Midpointedin asiantuntija on sisällöntuottajien käytettävissä esimerkiksi sisältöjen suunnitteluun ja toiminnallisuuksien kertaamiseen.

Yhteisiä onnistumisia

Yhteistyö Veranon kanssa oli alusta alkaen sujuvaa ja selkeää. Intraprojektille luotiin heti taustat, tavoitteet ja aikataulut ja projektin edistymistä seurattiin viikoittaisissa palavereissa. Meiltä kysyttiin mielipiteitä ja ehdotettiin toimivia ratkaisuja. Jokaisessa vaiheessa tuli tunne, että tämä ei ole kiveen kirjoitettu, vaan tulevaisuudessa intran on tarkoitus muokkautua juuri Areiten näköiseksi.

Projektissa kaikki sujui joustavasti, helposti ja sovitussa aikataulussa sekä budjetissa. Saimme kaupungille nykyaikaisen työkalun ajankohtaisviestintään ja tiedon säilyttämiseen. Projektin läpivientiä helpotti se, että Veranon asiantuntijoiden kanssa on puhuttu hirveän vähän ATK:ta ja enemmän asiaa.”

Miksi SharePoint on loistava alusta intranetille?

SharePoint on luotettava intranet-alusta, joka on osa Microsoftin jatkuvasti päivittyvää ja kehittyvää ekosysteemiä. Microsoftin vahva sitoutuminen alustan kehitykseen varmistaa, että SharePoint pysyy ajan tasalla ja tarjoaa aina modernit, turvalliset ja tehokkaat ratkaisut organisaationne tarpeisiin.

Helppokäyttöisyys

Käyttöliittymä on suunniteltu käyttäjäystävälliseksi, ja sen avulla tiedon jakaminen ja löytäminen on vaivatonta koko organisaatiossa.

Saumaton M365-integraatio

SharePoint toimii täydellisesti yhteen muiden Microsoft 365 -työkalujen, kuten Teamsin, Outlookin ja Onedriven kanssa, mikä sujuvoittaa tiedonkulkua.

Skaalautuvuus

SharePoint sopii sekä pienille että suurille organisaatioille ja se mukautuu helposti liiketoiminnan mukana.

Räätälöitävyys

SharePoint mahdollistaa intranetin räätälöinnin organisaation tarpeiden mukaan, olipa kyse visuaalisesta ilmeestä, toiminnallisuuksista tai integraatioista.

Tietoturvallisuus

SharePoint tarjoaa kattavat tietoturvaominaisuudet ja työkalut käyttöoikeuksien hallintaan, varmistaen, että tiedot pysyvät turvassa.

Automaation mahdollisuudet

SharePointia voidaan automatisoida Power Automaten avulla, mikä vähentää manuaalista työtä ja tehostaa prosesseja. 

Opas: Kuinka valita oikea kumppani intranet-toteutukseen?

Tässä oppaassa käymme läpi askeleet, jotka auttavat sinua tunnistamaan juuriteidän
organisaatiollenne sopivan intranet-kumppanin. Käsittelemme kysymyksiä, jotka sinun
tulisi esittää potentiaalisille kumppaneille, ja annamme vinkkejä siihen, miten arvioida
heidän kykyään vastata yrityksesi ainutlaatuisiin haasteisiin.

Lataa ilmainen opas täyttämällä viereinen lomake!

Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää tarpeistanne ja miten voimme olla avuksi!

Learn how we helped 100 top brands gain success